Social Media-strategie

Wat?

Branding van de merken Robin Kerkhof en ‘Poëzie verrijkt het leven’. Daarnaast traffic generen voor www.robinkerkhof.nl.

Profielfoto's van Facebook en Twitter

Profielfoto’s van Facebook (groot) en Twitter (klein)

Opzet?

Social Media kent verschillende strategieën en tactieken die je kan gebruiken. Hieronder behandel ik de drie belangrijkste:

  • Meer volgers creëren:
    Veel volgers is geen doel op zich, maar een middel om je boodschap te verspreiden. De kwaliteit van je volgers is daarom zeker zo belangrijk als de kwantiteit. Voor verschillende Social Media-kanalen kan je op verschillende manieren het aantal volgers vergroten. Hoe je dit kan doen voor Twitter heb ik een blog geschreven: Meer Twitter-volgers in 10 tips.
  • Social Media-campagnes:
    De basis hiervoor is content op de website www.robinkerkhof.nl. Vervolgens verwijs ik vanuit mijn verschillende Social Media-kanalen (Twitter, Facebook, Google+ en LinkedIn) naar deze content. Doel is branding en traffic.
  • Reageren op anderen:
    Verder bekijk ik wat anderen via Social Media plaatsen. Doel is de band tussen mij en mijn volgers te versterken. Bij het wel of niet reageren laat ik mij leiden door de volgende 2 criteria:

    • Is de content interessant genoeg om op te reageren?
    • Komt het bericht van een actieve volger?

Voor mijn Social Media-strategie maak ik vooral gebruik van Facebook en Twitter.

Resultaat?

Mijn Social Media-strategie leidt gemiddeld tot zo’n 500 unieke bezoekers per maand.

De resultaten voor de branding:

  • Twitter:
    • 1.000 actieve volgers op @Robin_Kerkhof
    • tussen de 1 en 14 retweets per tweet
    • tussen 200 en 1.500 views per tweet
  • Facebook:

GROTER BEREIK VIA SOCIAL MEDIA? WIJ KUNNEN HELPEN

 

You may also like...