Wat?
Linkbuilding campagne voor online verzekeraar De Nederlanden van Nu.
Opzet?
Voor deze linkbuildingcampagne heb ik eerst onderzoek laten doen naar ruitschades binnen het volledige klantenbestand van De Nederlanden van Nu en van Generali. Uit dit onderzoek bleek dat het aantal autoruitschades in 5 jaar is gehalveerd. Vervolgens heb ik een persbericht samengesteld waarin de resultaten zijn samengevat. Het persbericht heb ik opgestuurd naar media gericht op de auto- en de verzekeringbranche. Een aantal hiervan hebben ik vooraf telefonisch benaderd.

Ruitschades in 5 jaar gehalveerd
Resultaten
Uiteindelijk hebben 14 websites het bericht geplaatst, waarvan 8 websites ook de link naar de website van De Nederlanden van Nu hebben overgenomen. De belangrijkste plaatsingen zijn:
- AM Automobiel Management (Domain Authority = 43, Page Authority = 32)
- AutoleaseWereld (DA = 36, PA = 17)
- Autoschade Portaal (DA = 32, PA = 20)