Poëzie verrijkt het leven

Wat?

Projectmanagement, vormgeving en contentcreatie voor het online totaalconcept Poëzie verrijkt het leven.

poezie

Wat was mijn rol?

In de eerste plaats heb ik meegeholpen met het helder krijgen van de missie en het opstellen van een strategie. Daarnaast was verantwoordelijk voor de bouw van de nieuwe website inclusief contentcreatie en de koppeling met Bol.com. Verder heb ik de Facebook-pagina en het YouTube-kanaal ingericht. Ook heb ik in Mailchimp het sjabloon ontworpen voor de nieuwsbrief.

Ten slotte ben ik als webmaster blijvend betrokken bij dit online concept. Ik schrijf regelmatig nieuwe content, ik optimaliseer de pagina’s om de vindbaarheid in Google te vergroten en ik verzorg de Social Media-updates en de verzending van de nieuwsbrief.

Resultaten

Het online concept Poëzie verrijkt het leven bestaat uit:

  • Een nieuwe website Poëzieverrijkt.nl met verschillende onderdelen:
    • Gedichten:
      ontroerende, aangrijpende en boeiende gedichten van beroemde en minder bekende dichters
    • Dichters:
      informatie over verschillende interessante dichters
    • Encyclopedie:
      poëzie-encyclopedie
      met uitleg over literaire termen
    • Webshop:
      een gespecialiseerde webshop met gedichtenbundels
  • Een niet-commerciële nieuwsbrief waarin iedere keer een ander thema wordt belicht
  • Een Facebook-page met een gestaag groeiend aantal volgers
  • Een YouTube-kanaal met video’s van dichters die een gedicht voordragen

De missie van Poëzie verrijkt het leven luidt:
Het leven van zoveel mogelijk Nederlandstaligen verrijken met positieve poëziebeleving.

Voor het bereiken van deze doelstelling is een strategie ontwikkeld die bestaat uit de volgende pijlers:

  • Content:
    De website telt nu al meer dan 100 zeer informatieve webpagina’s.
  • Traffic:
    Om ervoor te zorgen dat de doelgroep ook zijn weg naar de website vindt, besteden wij veel aandacht aan SEO. Daarnaast generen wij traffic door Social Media en de nieuwsbrief.
  • Commitment:
    Wij willen dat mensen niet eenmalig, maar vaker hun leven verrijken met poëziebeleving. Daarom creëren wij commitment bij lezers door middel van blogging, Social Media en de nieuwsbrief.
  • Boekpromotie:
    Wij bieden bezoekers via de website de mogelijkheid om poëziebundels aan te schaffen. Hiervoor zijn wij een partnerschap aangegaan met Bol.com.

NIEUWE WEBSITE NODIG? IK KAN U HELPEN!

You may also like...