Wat?
Linkbuildingcampagne voor verzekeraar Generali door middel van een persbericht gebaseerd op een eigen onderzoek.
Resultaten
Het nieuws is door tientallen websites overgenomen. De belangrijkste plaatsingen zijn:
Daarnaast is het nieuws duizenden keren gedeeld via Social Media.
Opzet?
Eerst heb ik het kenniscentrum van Generali gevraagd om het volgende te onderzoeken:
- Chauffeurs van welke automerken rijden de minste / meeste schade?
- Inwoners van welke provincies rijden de minste / meeste schade?
Uit dit onderzoek bleek dat Skoda-rijders en Drentenaren de minste schade rijden. Dit nieuws vormde de basis van een persbericht met als kop ‘Skoda-rijders beste chauffeurs van Nederland’. In het persbericht heb ik een link opgenomen naar een landingspage met de details van het onderzoek.
Vervolgens heb ik het persbericht verspreid via het ANP en een eigen medialijst. En ik heb contact gezocht met Skoda. Het automerk heeft het nieuws ook verspreidt via de eigen Social Media-kanalen.